na de operatie

Ik ben weer thuis, alweer twee dagen. Ik hoefde maar één nacht in het ziekenhuis te blijven.
De operatie verliep goed, de tijd ging snel, en de wond ziet er doodeng maar medisch goed uit. Ik heb veel pijn, maar met pijnstillers goed te doen. De zenuwen in de arm moeten nog wennen, alles voelt anders en mijn pink voelt niks. Maar ik kan met alle vingers heen en weer bewegen.
Het is nu de tijd en mijn lichaam zijn werk laten doen, veel slapen, de arm hoog en rustig houden, en regelmatig een wandelingetje maken. Aan de beademing ben ik inmiddels helemaal gewend en het zuurstofgehalte is nu goed.
Pas over twee weken krijgen we uitslag van het weefsel dat weggehaald is. Ik probeer het niet spannender te maken dan het is.
Thuis is iedereen zich aan het ontspannen. Sytze heeft er taken bijgekregen, hij wordt gediplomeerd wondverzorger en hij is mijn supersteun. Alma schenkt kopjes thee in, loopt met Hobbes en bakt appelflappen. Maar we zijn erg blij dat het achter de rug is en dat we weer lekker samen zijn.
De thuisschool is gister weer begonnen en dat doet ons allebei goed. Het helpt ook dat zowel bij wis- als natuurkunde het hoofdstuk (spiegeling en licht) erg visueel georienteerd is, dat vindt Alma de leukste hoofdstukken. Ik val alleen gelijk in slaap zodra we samen naar een documentaire kijken, maar dat vindt Alma niet erg. Ze legt een dekentje over me heen en vertelt, als ik weer wakker ben, wat ze gezien heeft.
Kortom, we komen er wel. Maar als iemand zin heeft om een keer te komen koken, of een ovenschotel te brengen, dan vinden we dat heel erg lief 🙂

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in beademing, CPAP, revalidatie, sarcoïdose, ziek. Bookmark de permalink .

8 reacties op na de operatie

  1. thuisonderwijzerjoey zegt:

    fijn dat het zo te horen “goed” gegaan is.
    gewoon even sterkte wensen vanuit België!
    groetjes

  2. Je bent een stoere bron van inspiratie, Josh
    Ik kom graag voor jullie koken. Bij deze beloofd!

  3. Mique zegt:

    Fijn dat t goed gaat! Helaas komen koken zit er even niet in ….(doe het zelf thuis ook niet haha) maar kan wel gedachten en sterkte toewensen en naar je toe blazen!
    Sterkte meis!

  4. Saskia van Dongen zegt:

    Hallo Josh,

    Ik volg je al weer een tijdje. Ik kwam door een tweet over het rijksmuseum bij je blog terecht.
    Je bent voor mij een bijzondere vrouw. Ik wens je veel sterkte toe, ook voor jouw familie.

Geef een reactie

