zenuwen

Ik heb net toch maar het noodnummer van de afdeling van de chirurg gebeld. Nondeju, wat doet die hand zeer. Een combinatie van prikkeling, tintelen en scherpe pijnscheuten. En dan houdt het opeens weer op en is alles gevoelloos, totdat de hele santekraam weer opnieuw begint. Qua medicijnen en psychische acceptatie niet op te anticiperen en dus niet op in te stellen.

Maar het is juist een goed teken, vertelden ze me. Ik mag er blij van worden, want het betekent dat zenuwen zich herstellen, nieuwe verbindingen maken. En vooral die vingers blijven wiebelen, rekken en strekken, want dat helpt het proces.

OK, dit is weer een heel nieuw niveau van Zen dat ik mag gaan ontdekken. Hoera, pijn! Welkom, tintelingen en schokken. Ben je daar weer, prikkeling, fijn om je te voelen..

Ik hoop dat die zenuwen een beetje snel leren knopen, want zonder te kunnen handwerken is mijn zenniveau niet echt optimaal te noemen.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in revalidatie, sarcoïdose, ziek. Bookmark de permalink .

7 reacties op zenuwen

  1. kjellebel zegt:

    Het klinkt als een soort geboorte, nieuw leven die schreeuwend van pijn, door alle nieuwe ontdekkingen, zijn weg zoekt. Jou pijn voel ik in mijn hart, maar de schoonheid nu ook.

  2. chaja zegt:

    Ik dacht iets humoristisch relativerends te reageren maar de visie van Kiel maakt elke verdere opmerking overbodig. Sterkte Josh, zoen.

  3. Mique zegt:

    Inderdaad Kjell zegt het precies goed!!! Blijven bewegen en hoera pijn roepen…..(getver), doet me denken het het gevoel als je been slaapt en t dan ” wakker ” wordt: dat kun je soms ook voelen. En dat dus ws in de zoveelste macht voor jou. Sterkte.

  4. thuisonderwijzerjoey zegt:

    Bij het lezen van de binnengekomen titel dacht ik even “oh nee”. (ik dacht éérst vaan zenuwen als ik “ik heb zenuwen voor een slechte uitslag). Toen bleek het om de echte zenuwen te gaan. Heel vervelend, die pijn! Al zit er een goede gedachte achter. We hopen met je mee dat de “knopen” slee gelegd zijn zodat je weer handwerken kunt!
    wederom groetjes vanuit België

  5. kellyhogaboom zegt:

    Wow! Yes… much pain is a touchstone of growth. I am glad you are able to relax into it. Good luck!

Geef een reactie

