ine schröder

Vandaag hebben we, met veel mensen, op een stralende warme dag, afscheid genomen van onze lieve, mooie, breekbare, krachtige en dierbare Ine.
Door ons hele huis heen hangen kunstwerken van haar, kleine sculpturen, een tekening voor Alma, kerstkaarten en deze snelle aquarel die ze me stuurde toen ik haar warme wollen sokken af had.

IMG_1723.JPG
Ze was al een tijd ziek, in het ziekenhuis zouden ze proberen om haar beter te maken met gezonde cellen, maar het ging niet zoals we hoopten.
We waren vandaag in haar atelier/huis, in de grote hal stond de kist, die gemaakt was door haar geliefde. Een kist als een kunstwerk van hun samen. En zoals altijd lijkt de doodskist me te klein om de mens die er in ligt te bevatten. Ik hoopte dat ze mijn kleurrijke warme sokken aanhad, maar ik heb het niet gevraagd.

IMG_1724.JPG
De tuin was open en vol met mensen, niemand kan het echt geloven, er waren toespraken, er werden gedichten voorgelezen, er was vlaai, en er werd een lindeboom geplant. Er komt nog een boek over Ine, waar Sytze aan mee doet.
Deze keer zal ze niet bij ons oud en nieuw vieren, ze zal niet meer met Kapla bouwen of de plankjes schilderen, Alma kan geen taart meer met haar bakken en niet van haar leren beeldhouwen. Ze is alleen nog aanwezig in haar werk en in onze harten.
Dag lieve, dierbare Ine, ik zal je missen.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in kunst en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op ine schröder

  1. lieve zegt:

    wat een mooie tekst, Josh !

  2. lieve zegt:

    heel goed, dank je! – vorig jaar opnieuw begonnen, nu weer meer dan ooit de oude “spirit” terug – heerlijk gevoel van blijheid en rustige kracht…

Geef een reactie

