pech

Ik heb echt ontzettend pech. En ik ben afwisselend heel erg kwaad en verschrikkelijk verdrietig. Maar soms denk ik dat het er nog wel bij kan.

Zondag gingen we naar mijn allerliefste tante Tat, we moesten toch in de buurt Alma en een vriendje ophalen van een peers2play kamp. Tat werd erg moe na een tijdje, dus we gingen nog even naar ons oude landje, dat nu van Natuurmonumenten is, we hadden de tijd. We liepen er even rond, en zagen hoe snel het bos al onze sporen wegwist. Terwijl we daar liepen had ik al twee teken van mijn benen gevist. Voor het in de auto stappen mezelf nog goed nagekeken. ’s Avonds heeft Sytze me nog nagekeken. Het is tenslotte de plek waar ik mijn vorige besmetting met de ziekte van Lyme heb opgelopen.

Maar gisteren ontdekte ik toch een hele kleine volgezogen teek, op een verstopt plekje. Ik heb ook zoveel moedervlekken! Ik kreeg hem er in één keer uit. Vanochtend zag ik de eerste witte ring verschijnen rond de rode plek van de beet. De huisarts gebeld en gelijk is er vol alarm. Bij een vervolg besmetting gaat het tekenen meestal sneller.

Ik ben dus weer vol aan de bak met antibiotica. En maandag krijg ik hopelijk uitslag van de weefselkweken die waarschijnlijk nog eens hun eigen antibiotica regiem vragen.

Als dit een stripverhaal was stond dit blog vol met bliksems, donderwolken, gebalde vuisten en gromtekens.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in Lyme, sarcoïdose, ziek. Bookmark de permalink .

13 reacties op pech

  1. Leah Witmond zegt:

    He bah! Dat kan er ook nog wel bij zeg. 😦
    Ik hoop dat je de lyme weer snel onder controle krijgt.
    Dikke knuffel.

  2. kellyhogaboom zegt:

    Oh my gosh! I hope you are healing soon. I don’t know much about Lyme disease and I can’t tell if you are sure you have it, or not. Hope you get the best of care and are quickly on the mend!

  3. Mique zegt:

    Verdomme

  4. rosiem17 zegt:

    Dat is wel enorme pech, ja *understatement*. Veel sterkte!

  5. Chaja zegt:

    Diepe zucht, met een deken en een stapel strips op de bank en de gordijnen dicht. En dan maar hopen dat de antibiotica hun werk doen en er geen complicaties optreden.
    Knuffel – en nog een

    • Josh Moll zegt:

      zoiets, Chaja. Ik heb me gestort op een heeeeel erg moeilijk slowbrei project. Dunne pennen, tweezijdig, dubbelgebreide wanten. Alle aandacht daarop, anders maak ik een fout. En als het goed is heb ik over twee weken twee mooie dikke warme wanten.

  6. Lille zegt:

    Lieve Josh, wat heb je veel om tegen en ook om voor te knokken!
    Sterkte met deze “te(k)genslag”,
    Lille

Geef een reactie

