bijna onderweg

De afgelopen weken waren een mengeling van fijn en moeilijk. Ik probeer heel erg bij het moment te leven, want op die manier zie ik de fijne dingen beter.

Zoals spelletjes doen. Alma heeft de kaartspelletjesbug gekregen, dus we spelen elke dag wel een paar potjes Cabaret, of Whist. Ik ben omgedoopt tot Eucalipta, omdat ik magischerwijs te vaak win. 

Ik brei veel mooie dingen. Mediteren met je handen. Daar word ik blij van, vooral als ik voor anderen iets maak. Babytruitjes, shawls en dat soort dingen. Ik ontwerp steeds meer zelf.

We kregen verlenging van onze vrijstelling, voor twee jaar deze keer. Dankzij een hoop lieve mensen, de leiding van Peers2Play, van de Yellow Club, van de ponyclub, van de scouting, die allemaal wijze en ware dingen over Alma’s positieve ontwikkeling schreven. En dankzij Alma zelf, die heel hard werkt en veel leert. En dankzij ons, omdat we een heel goede portfolio hadden gemaakt van het afgelopen jaar.

We hebben alweer heel vaak buiten gegeten, en de eerste aarbeien, kersen en salades uit de tuin zijn opgesnoept.

Ik kan weer een beetje verder wandelen.

We mogen TWEE weken op vakantie (niet te ver, in een dag thuis kunnen komen, niet in het vliegtuig, niet naar een buitenlands ziekenhuis) en we gaan dus lekker weer naar ‘ons’ huisje aan het meer in de Bourgogne, bij het schattige stadje Arnay-le-Duc. En we hebben fijne huisoppassers gevonden die ook voor Hobbes zorgen.

Maar ik heb de afgelopen maanden ook zeer regelmatig buikloop. En veel pijn. Ik moet de antibiotica die ik nu al maaanden slik nog maanden blijven slikken. Want hij werkt, wat fijn is, maar hij heeft ook erg veel bijwerkingen. Alle dingen die ik eet hebben een bittere nasmaak. Ik verdraag geen melkproducten meer. En voor mensen die mij persoonlijk kennen met mijn eindeloze sloten jasmijnthee met melk, mijn liefde voor rauwmelkse kaas en yoghurt, snappen dat dat een harde dobber is. Pasta is ook een no go area, en brood alleen desembrood.

Ik ben moe. En soms heb ik het gevoel dat ik inmiddels te veel aanpassingen heb moeten maken aan hoe ik leef. Maar op andere momenten ben ik gewoon blij met mijn leven, omdat ik het zo fijn vind om te leven.

En nu staat alles ingepakt, we kunnen op reis! Alleen iedereen slaapt nog, dus kon ik even bloggen terwijl de thee trekt en de koffie doorloopt. Ik maak zometeen iedereen wakker en dan gaan we op pad (met de opklapbare scootmobiel, mijn beademing, mijn stok en de koeltas met spuiten. En met de zomerhoeden, de zwemspullen, de spelletjes, de eindeloze stapel boeken en de slippers.).

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in algemeen, revalidatie, sarcoïdose, thuisonderwijs, wandelen, ziek. Bookmark de permalink .

11 reacties op bijna onderweg

  1. Katrien en de soezeberen zegt:

    ‘k Wens jullie een fijne reis.

  2. Chaja zegt:

    Lieverd, ik wens jullie een fijne en onbezorgde vacantie, weg van al het “moeten” en alleen maar hoeven te mogen.
    Veel plezier!

  3. Liam zegt:

    Ik ben blij voor je dat je zo kunt genieten van de mooie dingen van het leven, maar vind het tegelijk naar dat je lichaam je zo in de steek laat. Voor een deel herken ik het, maar gelukkig hoef ik geen medicijnen en geen beademing. Jij blijft mijn inspiratie. Ik wens je een fijne vakantie toe.

  4. kaikuper zegt:

    Geniet van je vakantie, je gezin en de zon op je lichaam.

  5. Mooi om op jouw blog vaak te lezen hoe jij en je gezin de fijne dingen in het leven kunnen zien, benutten en benadrukken. Succes met alle obstakels. Maar ‘Eucalipta’, vooral veel plezier in Frankrijk. Het is je gegund.

  6. happylivingandlearning zegt:

    Geniet ervan!

  7. kellyhogaboom zegt:

    I am so glad to read an update. I hope you can find enough wonderful foods that you can eat. Eating should be a pleasure, but sometimes when we’re ill it’s a chore.

  8. Lys zegt:

    Mooie vakantie gewenst! Liefs

  9. kungslilja zegt:

    Een hele fijne vakantie en een dikke virtuele knuffel!

  10. Ik wens je een fijne reis. Wat heerlijk om er twee weekjes uit te kunnen. En ik hoop dat de buikloop minder wordt. Liefs

Geef een reactie

