napret

Sinterklaas is dit jaar heel erg aanwezig geweest, met zoveel Sinterklazen in huis. Er was ook behoefte aan een groot feest met veel pret. Alma hield het bijna niet meer van de opwinding op de dag zelf en toen de zakken eenmaal voor de achterdeur stonden kon ze echt niet meer stilzitten. Ze had het zo warm dat ze uiteindelijk in haar T-shirtje rondstuiterde. Eigenlijk wilde ze het liefst dat elk pakje of voor, of van haar was. Als het een pakje van haar was kon ze zich niet inhouden en vertelde het gelijk: die is van mij!! Mooi hè? Ze had ook echt haar best gedaan, met gedichtjes en cadeaus. Voor papa had ze een mooie sjaal gemaakt, met de naaimachine. Voor grote broer (met van die afzakjeans) had ze onderbroeken met een stripverhaal erop gekocht en van marsepein ook onderbroeken gemaakt (oh, wat een gegiechel leverde dat op!). Ik kreeg een mooie plant voor in de badkamer en nog een voor in de kamer. Haar cadeaugeld portemonnee is helemaal leeg, zo genoot ze van cadeautjes kopen.

Met z’n allen hebben we van Sinterklaas een Wii gekregen (alleen Sytze doet niet echt mee aan de Wii, hij geniet meer van onze pret) met Wii sport en een lekker racespel. Grote broer had na het uitpakken alles in elkaar gezet maar inmiddels was Alma echt te moe om nog te kunnen genieten van het racen met een stuurtje. Het was te veel wennen aan het andere, ze kon er helemaal niks van en verliezen is nog steeds niet makkelijk. Eenmaal in bed kon ze toch verzuchten dat het een hele fijne dag was geweest. Inmiddels is het helemaal super en hebben we allemaal spierpijn van Wiisporten (echt waar, verbazend dat het werkt!). Alma en ik zijn aan het fitnessprogramma begonnen en vinden voorlopig bowlen het leukst. Ze heeft ook allerlei spelletjes gekregen Set, Uno en Halli Galli, op haar verjaardag en van Sinterklaas dus er worden naast de Wii ook nog heel veel andere spelletjes gedaan. Uno is op het moment de grote favoriet, ze wint ook vreselijk vaak.

Het is hier nog steeds heel erg koud, glad en wit, dus heel veel kom ik niet buiten en dan is binnen sporten een goed alternatief. Morgen ga ik met de nieuwe medicijnen erbij beginnen, dan krijgen Sytze en ik injecteerles, zodat ik niet afhankelijk word van de thuiszorgverpleegkundige. We hopen dat het goed aanslaat, want mijn oog gaat nog steeds achteruit ondanks alle medicijnen die ik nu al krijg.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in sarcoïdose, schrijven, spelen, sport, ziek. Bookmark de permalink .

6 reacties op napret

  1. Chaja zegt:

    Alma in het complot! Dat was een mooi feest.
    Nu komt je verpleegstersopleiding weer van pas, duizendpoot! Sterkte ermee.

  2. Klijnsma zegt:

    Hé, wat vervelend met dat oog! Hopelijk krijgen ze dat gauw onder controle.
    Ben je bang voor prikken? Ik in ieder geval wel…

  3. joeke nel zegt:

    zo te lezen hadden jullie een super toffe sinterklaas .fijn dat dat in ieder geval wel kon sterkte met je nieuwe medicijn programma hoop dat dat gaat helpen om tenminste je oog te laten verbeteren ,liefs joeke nel

  4. joeke nel zegt:

    hè josh hoe krijg je eigenlijk een foto in het hokje bij je naam ? ik ben nog maar een beginneling !

  5. joeke nel zegt:

    goeie tip josh, “t is gelukt zo als je ziet .nu jij nog op facebook . we hebben er weer een achterneef bij hè, leuk !xxx joeke nel

Plaats een reactie